8 MOICH ULUBIONYCH CYTATÓW Z KSIĄŻEK

by - 08:50

Jak to napisał George R.R. Martin w książce Starcie królów "Sen jest dobry. Ale książki są lepsze", dlatego właśnie dzisiaj na wieczór zafunduję Wam ten krótki tekścik o moich ulubionych cytatach z książek, które przeczytałam i które mogę polecić z całego serca. Andrzej Sapkowski  słusznie stwierdził, że "Nigdy nie ma się drugiej okazji, żeby zrobić pierwsze wrażenie", więc nie mam innego wyboru niż napisać ten planowany od dawna tekst najlepiej jak potrafię.

1."Człowiek naraża się na łzy, gdy raz pozwoli się oswoić.
-tak napisał Antoine de Saint-Exupéry w Małym Księciu czyli książce obok której nawet największy twardziel nie przeszedł obojętnie i nie znam ani jednej dorosłej osoby, której łezka nie zakręciłaby się w oku przy czytaniu.


2.  "Tak trudno jest odejść -dopóki się nie odejdzie. A wówczas to najłatwiejsza rzecz pod słońcem" 
- autorem tego cytatu jest znany autor John Green, a znajdziemy go w "Papierowych miastach". Tak spodobał mi się ten cytat, że odkrycie go dopiero tydzień temu, nie stanęło mi na przeszkodzie w umieszczeniu go na jednym z ośmiu wyróżnionych miejsc na tej liście.


3. "Przyjacielu, jeśli będzie ci dane żyć sto lat, to ja chciałby żyć sto lat minus jeden dzień, abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez ciebie.
-Alan Alexander Milne czyli autor znanego nam wszystkim Kubusia Puchatka. Z pozoru zwykła książka i bajka dla dzieci, ale wystarczy być nieco bardziej spostrzegawczym czytelnikiem żeby wyłapać głębszy sens. 


4. "Ale jeśli spotyka cię w życiu wiele trudności, to znaczy, że jesteś stworzony do tego, żeby im podołać. "
Regina Brett – Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu. Cytat, który jest praktycznie uniwersalny. Przeczytałam wszystkie 3 książki Reginy i to jeden z moich ulubionych cytatów, chociaż szczerze mówiąc - wybór był trudny stąd też mój kolejny ulubiony cytat to...

5."Łatwiej wybaczyć tym, którzy ranią ciebie, niż tym, którzy ranią twoich najbliższych.
Regina Brett – Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu. Nic dodać, nic ująć. 

6. "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
 - Albert Einstein. Tak, zdaję sobie sprawę że nie jest to cytat z książki, ale tak go uwielbiam, że grzechem byłoby go nie umieścić na liście moich ulubieńców.

7. "Ale pamiętaj, że gałąź, która się nie ugina, pierwsza złamie się w czasie burzy."
Aprilynne Pike – Moc przeznaczenia czyli ostatnia czwarta część mojej ulubionej serii "Skrzydła Laurel", którą całą btw. przeczytałam ponad kilka razy. Za każdym razem zakończenie dziwi mnie tak samo i za każdym razem kończy się to kacem książkowym.

8. "Nadzieja. Miałam ją do wczoraj. Umarła, a razem z nią powinna umrzeć miłość, lecz ta spłatała mi figla.
- cytat z Pamiętnika Nastolatki czyli serii książek autorstwa Beaty Andrzejczuk. Zakochałam się w tej książce od pierwszego wejrzenia. Do dzisiaj pamiętam szczęście wymalowane na mojej twarzy, gdy dowiedziałam się że książka nie jest jednostrzałowcem, lecz całą serią. Dane mi było z nią dorastać. 

Fotki nie są takie, jakie chciałabym żeby były ale nie są też najgorsze dlatego dodaję je tu z braku laku.

www.eniia-blog.blogspot.com

You May Also Like

35 komentarze

  1. Świetne cytaty, ja zawsze jak czytam książki to od razu zapisuję wszystkie cytaty do zeszytu - fajny post podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. genialne cytaty, nie są takie banalne i to mi się podoba :) zdjęcia są cudowne :D
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    OdpowiedzUsuń
  3. 5 cytat idealnie odnosi sie do mojej osoby! a raczej moich odczuc :)

    http://www.kamop.pl <- klik

    OdpowiedzUsuń
  4. super zdjęcia w pierwszej chwili myślałam że latasz hahah

    zapraszam dopiero zaczynam
    mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne cytaty.
    Ja zazwyczaj przy czytaniu nie zaznaczam cytatów, jakoś nigdy nie czułam takiej potrzeby. Hmmm, może zacznę? ;)

    ________
    my-life-my-troubles.blogspot.com
    wszedzieksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Często widuję cytaty z "Małego księcia" i z Kubusia Puchatka i mimo iż są to książki kierowane głównie do dzieci to nawet dorośli mogą znaleźć w nich prawdę dla siebie

    toofussy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne cytaty! :) od dawna chciałam takie zdjęcia zrobić, ale nie umiem się za to zabrać :D
    krysiastyle.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. wow, piękne te cytaty, najbardziej mi się spodobał nr 4 Reginy Brett, aż z ciekawości bym ją poczytała.
    ♡ jestebatmane ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! Bardzo w moim guście :D Najbardziej podoba mi się cytat z "Papierowych Miast" [kocham Grenna].
    Mój ulubiony z tej książki to: "Tak bardzo kochała tajemnice, że stała się jedną z nich" ♥

    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cytaty są świetne. Kocham takie obróbki zdjęć *_*

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne cytaty, ten trzeci jest genialny!
    Świetny pomysł na zdjęcia! :)

    Pozdrawiam cieplutko :*
    ♥by-sylwia.blogspot.com♥
    ♥Zapraszam na konkurs♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tego wszystkiego czytalam Johna Greena, Pamiętnik Nastolatki i Kubusia, Polecasz może Reginę Brett?
    http://oleczka33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne te cytaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne cytaty!
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie cytaty są świetne i bardzo mądre, a zdjęcia magiczne ;)
    Pozdrawiam

    zapraszam do siebie: cakewithstrawberry.blogspot.com!

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawe cytaty ;)

    zapraszam na nowy post ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam książkę Reginy Brett "Bóg nigdy nie mruga", jest jak światełko w tunelu. Świetny post, bardzo mi się podobają te wszystkie cytaty :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne cytaty *_*
    Post bardzo mnie zaintrygował w szczególności , że sama kocham czytać :3
    Zapraszam do mnie orchixn.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cytaty genialne! Ahh gdybym miała więcej czasu na ksiązki..
    Co do zdjęć.. świetny pomysł, coś innego, a trening czyni mistrsza :)

    http://nobody-noobody.blogspot.com/2015/09/life-is-like.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Najbardziej podoba mi się piąty cytat :)
    Mój Blog [klik]

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwsze zdjęcie super, ale kolejne powinnaś bardziej popracować, widzę potencjał! ;>

    OdpowiedzUsuń
  22. Najlepszy jest ten cytat z Kubusia Puchatka.

    Daruciaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. O, może przeczytam Skrzydła Lauren :) Czytałaś "Upadłych" Lauren Kate? :)
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post i śliczne zdjęcia!:)
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Super cytaty, chociaż nie wszystkie znam ;3
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniałe cytaty, zdjęcia są naprawdę ładne.

    paula-an-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniałe cytaty, zdjęcia są naprawdę ładne.

    paula-an-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. czytałam w wakacje serię o Laurel i pomimo niby banalnej fabuły zakochałam się w niej! muszę przeczytać jeszcze 4. cz. a ciągle tego nie zrobiłam. to chyba pierwsza seria, która tak emocjonalnie mną potargała. naprawdę ( pomijając depresję i fale rozpaczy po zdaniu sobie sprawy, że list z Hogwartu do mnie nie przyszedł).

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz stajesz się współautorem/ką tego bloga. Wpisujesz się w historię! :)

1 komentarz = 1 uśmiech ode mnie dla ciebie :)

Kopiowanie treści z bloga jest karalne. Obsługiwane przez usługę Blogger.